Barroc

La major part dels objectes pertanyen a l’àmbit estudiat pel museu. Hi ha poca pintura i segurament la més destacada és la que il•lustra aquest post (normalment a Londres al Courtauld Institute, un dels llocs més recomanables d’aquesta ciutat), però si algunes peces de mobiliari del tot impressionants; també una bona representació de l’art religiós barroc, entre les que lluïa un retaule mexicà dedicat a la verge dels dolors.
L’exposició era molt bona per donar una imatge capaç de suggerir l’esperit del moment i allò que constitueix el seu tret definitori: el descobriment de la centralitat de la noció de representació. L’element en comú que comparteixen Cervantes i Shakespeare, Velazquez i Descartes. El concepte és central no només epistemològicament sinó també políticament. El desenvolupament del teatre a tota Europa Occidental és contemporani d’una teatralització de la vida religiosa, hi ha un projecció de la setmana santa sevillana, i del poder mateix. Lluis XIV és en aquest sentit el model a imitar. Per cert després de veure l’exposició i el significat últim d’aquestes operacions, resulta, com a mínim digna de matisació, la rígida relació que hom estableix entre els concepte de nació i el romanticisme. És segurament un error, per descomptat del tot interessant, menystenir l’aportació il•lustrada a la construcció d’aquest concepte.
0 Comments:
Publica un comentari a l'entrada
<< Home