L'assasí de les rosses
La setmana passada vaig poder veure The Lodger una pel·lícula que no coneixia com gairebé totes les obres fetes per Hitchcock al cine mut. La pel·lícula es deixa veure bé però no desmenteix el fet paradoxal, assenyalat per Truffaut, que el cineasta potser de major expressivitat visual a la història del cinema no fou capaç de fer obres de primer ordre a un cine tan purament visual com el mut. En tot cas la visió del film deixa clar que, com s’esdevé en la millor part del cine americà, també les arrels de Sir Alfred en el seu origen són ben germàniques. L’ús de la llum palesa que ell degué estar una bona quantitat d’hores mirant els films de la UFA. En tot cas, si és clar que algunes contants temàtiques de la seva obra ja hi eren ben presents i que la personalitat de Hitchcock estava llavors ben definida. Les constants de les que parlo en concret són: la poca simpatia envers la policia presentada al film com manifestament incompetent, l’obsessió per les dones rosses, que constitueix l’eix central del film i l’interès en tractar la qüestió dels falsos culpables, una constant a moltes de les seves obres. (per cert un dels millors i més atípics films de Hitchcock, The wrong man, sembla a hores d’ara desaparegut. Mai no es projecta enlloc ni semblen haver-hi còpies en DVD. Algun problema de distribució potser?)
0 Comments:
Publica un comentari a l'entrada
<< Home