9/27/2009

llibres que foren públics

Un dels llibres que vaig adquirir a Hay-on-Wye és una recopilació dels assaigs de Faulkner, un autor que em fascinava i que ara em sembla un xic oblidat. A la setmana següent em va arribar un llibre comprat a Amazon de Flew sobre la noció de creença a Hume. Tots dos llibres, quan els vaig examinar més detingudament, tenien un tret en comú: havien pertanyut a biblioteques publiques, que possiblement havien decidit desfer-se d’ells. Potser perquè aquestes institucions tenen, com jo a casa meva, un problema d’espai o potser també perquè, les dues possibilitats no són excloents, els responsables han arribat a la conclusió que els esmentats llibres ja estan obsolets. Això confirmaria la meva impressió apuntada abans sobre Faulkner. L’altre és un llibre prou citat a les bibliografies sobre Hume i té un caràcter d’obra de referència, cosa que fa pensar que potser el que es va tancar va ser el departament de Filosofia de la seva Universitat. De fet, no seria pas un cas únic ni aïllat. Personalment, em fa sentir una impressió de marcada melangia. Si el meu record del pas per las aules de Filosofia és agredolç, en vaig aprendre molt i també en vaig perdre molt el temps, no passa el mateix amb la Biblioteca de Filosofia,d’un nivell, en general, superior al de la Facultat. Si, com em comenten, el final de la Facultat de Filosofia és un destí prou inexorable, això haurà d’implicar el final d’una biblioteca que ja no tindrà gaire raó de ser. Es podria així perdre la millor col•lecció de llibres de filosofia del país enmig de la nostra ancestral, bàrbara indiferència.

Etiquetes de comentaris:

1 Comments:

Blogger Teresa Costa-Gramunt said...

Un professor de llengua a qui coneixes, el primer any que va entrar a l'Institut que també coneixes, va quedar garratibat amb l'alegria (i potser alleujament i tot) que es va desfer una biblioteca on, entre altres perles, es van llençar els Episodios nacionales de Benito Pérez Galdós!
Ens estem posant dramàtics, cert... Perquè tot això ens dol com si perdéssim un parent que ens ha ensenyat tantes coses.

7:30 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home