11/27/2008

Un nou museu

Jo tinc una tirada per Les Vegas, malgrat, o pel, seu caràcter de desafiament constant al bon gust. La lectura de Baudrillard, com tot el que escrigué, era un xic pedant però no estava gens desenfocada: la ciutat de Nevada és el triomf absolut de la cultura sobre la naturalesa i ensems el lloc per excel·lència de la reducció de la realitat a simulacre. Per això m’ha omplert de joia la notícia llegida aquest cap de setmana a The Guardian on s’anuncia la creació d’una nova atracció turística: un museu dedicat a la Màfia. El projecte estarà inaugurat l’abril del 2010 i tindrà un cost d’uns cinquanta milions de dòlars. El promotor és l’alcalde demòcrata de la ciutat Oscar Goodman, un polític popular que en el seu exercici de l’advocacia ha tingut freqüents relacions amb mafiosos, cosa que, segons ell mateix confessa, no li treu la son: . 'What? To defend people, and protect their constitutional rights, and make sure that the government doesn't take advantage of them? You find that offensive? That's the reason we left England. OK?

La iniciativa em sembla digna d’elogi. El museu no només il·luminarà el passat de la seva ciutat, sinó també, vegi’s el llibre McMafia que comentàvem no fa gaire, segurament el futur d’una bona part de la humanitat. De fet, si com diuen els més pessimistes tot comença a fer fallida potser serà un homenatge a les úniques institucions que funcionaran. Segons m’explicava Fortuny, l’església tampoc va començar de manera massa diferent

Etiquetes de comentaris: ,