11/13/2008

idiomes a l'escola

L’altre dia a una reunió de claustre es ratifica el caràcter obligatori de l’estudi de la llengua francesa al meu institut. La majoria fou molt gran i a més les instruccions que regulen els instituts com els nostres són molt clares en aquest sentit. Això no és evidentment un fet aïllat. Mentre que moltes matèries, com la meva, tenen una subsistència precària i sempre sota sospita, ningú no dubta que introduir una tercera llengua està molt bé, i una quarta, i una quinta si cal. Com que soc un tipus estrany vull dir que no em sap pas greu que al meu Batxillerat la presència de l’idioma es limités a unes poques hores. De jove, les classes d’idioma m’avorrien i de la mateixa manera que en un blog agraïa la tasca dels meus professors, també vull agrair que els planificadors de llavors propiciessin un sistema on essencialment t’explicaven coses i et transmetien continguts, capaços d'obrir-te nous horitzons ( i al capdavall, a la meva vida posterior, en qüestió de llengües no m’ha anat pas tan malament)

Etiquetes de comentaris: ,