1/20/2008

Allan Turing

Passejant sense solta ni volta pels carrers del meu barri,trobo per atzar una casa amb una de les característiques plaques blaves londinenques on s’explica que aquell fou el lloc de naixement de Alan Turing. Turing és el inventor de la famosa màquina que constitueix el fonament de tota la posterior ciència de la computació. No tinc molt clar si en algun moment de la meva vida he tingut una consciència cabdal del que significava la seva màquina. Ho hauria d’haver tingut, per exemple, quan estava a la facultat d’informàtica. Ara ben segur que no. De fet, llegint l’article de la Wikipedia no he acabat de treure l’aigua clara. Com que almenys entre els meus lectors sé que hi ha un matemàtic que espero algun dia torni per aquí direm que la casa es troba a un carrer anomenat Harrington Crescent i a hores d’ara és un hotelet amb molt bon aspecte. La referència de la Wikipedia és molt aproximada però no exacte. Certament és molt a prop de Paddington, però no exactament al seu voltant. El barrí és Maida Vale i la casa és a tocar de l’estació de Warwick Avenue, la utilitzada pels turistes que volen anar a Little Venice. Del que havia sentit parlar però no en recordava res de concret, és del procés de degradació pública de la figura de Turing que acabà amb la seva mort, fet que serveix per recordar que la dècada dels cinquanta no només fou de tenebres a l’estat espanyol.

Etiquetes de comentaris: ,

1 Comments:

Anonymous Anònim said...

sigui o no sigui jo l'afectat, espero tornar, amb tota la família, és clar.

Sobre l'anterior post, quina enveja la karen buck.

8:04 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home