9/09/2007

La dama de l'ermini

Doncs, aquí la teniu. Molt menys famosa que la seva germana del Louvre, però em sembla que no menys atractiva. No tinc una opinió prou fonamentada com per decidir si la seva diferència de popularitat té bons fonaments, però si per dir que l’experiència estètica produïda per la contemplació d’aquesta noia és molt més interessant que la que vaig tenir al Louvre. Mentre que a la galeria Czartorykisch varem poder estar-nos tota l’estona que varem voler, sols o ocasionalment amb algun altre desvagat, tinc un record molt difús d’entreveure la Mona Lisa al darrera de dues files de turistes japonesos pugnant per endur-se una foto d’un del seu grup al costat del quadre.

Etiquetes de comentaris:

2 Comments:

Anonymous Anònim said...

Sí es realmente fascinante. No la conocía. Sus detalles: qué son esa tira negra en la cabeza, de dónde sale?, o la raya que va de ceja a ceja como si fuera una cicatriz pintada, o el enigmático animal que sostiene como mascota.
Me gusta más que la Mona.
Enrri

2:45 p. m.  
Anonymous Anònim said...

En la foto no se aprecia, pero tiene los dos hombros del vestido de diferente color: su derecho es de color rojo y el izquierdo es verde. En el verde, junto al que está el animal, se puede apreciar una cara de un monstruoso diablo con las fauces abiertas. Esto parece ser que es lo que hace girar la cabeza del animal hacia el espectador. Hasta el animal está espantado de ver esa cara en el ombro de la mujer.
Es como si la dama fuera un bruja o maga y quisiera dar de comer a la cara monstruosa que tiene la boca abierta.
Enrri

3:14 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home